U momentu kada se kupci sve više okreću digitalnim kanalima i online iskustvima kupovine, kao i u okruženju pandemije, tradicionalna maloprodaja mora dobro da „osluškuje“ potrebe, prati trendove i ponudi vrednost i svrhu pojedincima. Kako se ostaje lider i zadržava pozicija „trendsetera“ u maloprodaji, pričali smo sa Vesnom Stojanović, direktorkom dm drogerie markt Srbija i Severna Makedonija.
„Potrošači danas, a to se posebno odnosi na generaciju relativno novih kupaca „milenijalaca“ starosti od 18 do 35 godina, komuniciraju na digitalnim kanalima sa kompanijama i zahtevaju brze informacije. Evidentno je da veliki broj ljudi poručuje usluge i proizvode putem interneta ili makar pretražuje informacije pre nego što se odluči za kupovinu.
Brend treba da uliva poverenje
Oni se vezuju za brend, važno im je da im isti uliva poverenje, a njegovi proizvodi da nose neku dodatu, višu vrednost. S druge strane, njihove potrebe, pa i zahtevi utiču i na kompanije, koje opet moraju da prilagođavaju i svoje poslovanje kako bi bile uvek relevantne, konkurentne, agilne i fleksibilne, zarad dobre pozicioniranosti u sistemu vrednosti samog potrošača“, ističe Stojanović i dodaje da je upravo to strateško opredeljenje, uz dugogodišnje poverenje zajednice i kupaca, ključno za uspešne rezultate koje niže dm drogerie markt Srbija. Bez obzira na to što je prema podacima Ministarstva trgovine, u pojedinim industrijama, onlajn kupovina skočila za 200 odsto.
Pandemija virusa je samo uticala na bržu digitalizaciju i mnogi tradicionalni poslovi sada moraju da postoje i negde u digitalnom svetu.
„Drugim rečima, u eri „nove normalnosti“ digitalizacija je postala jedan od glavnih preduslova za opstanak kompanija, ali to je i svakodnevica gotovo svakog pojedinca. Uz nju društvo postaje otvorenije, poslovni tokovi i radni procesi znatno efikasniji, a veza između brendova i pojedinaca biva jača. Kroz najsavremeniju IT infrastrukturu naš lanac stvara i unapređuje uslove za fleksibilno organizovanje radnog vremena i okruženja. Mi, kao zaposleni, rado težimo da budemo deo tog digitalnog izobilja koje nam olakšava radnu svakodnevicu. Lično sam vrlo srećna što sam doživela i prethodno „analogno“ doba, ali me sa druge strane raduje upotreba pametne tehnologije na pametan način“, dodaje naša sagovornica.
Motivacija proizilazi iz svrhe
Direktorka dm drogerie markt Srbija i Severna Makedonija takođe na ličnom planu ističe da njena motivacija mora da proizilazi iz određene svrhe, uz odgovore na pitanja „šta“ i „kako“. Zbog toga, rad u kompaniji dm, koja dobrobit čovečanstva posmatra kao cilj za sebe, kako je rekla, doživljava kao životni poziv. Motiviše je činjenica da je na čelu lanca koji neguje odnos u kome su zaposleni srećni i ispunjeni jer rade u stimulišućem i motivišućem okruženju.
Kao lider, Vesna Stojanović smatra da je dobar menadžer najpre onaj koji ima tu sposobnost da uči druge i koji zna da sluša.
„Njegovo umeće oslikava se u uspehu čitavog tima. Ako je neki tim dobar – verujem da iza njega stoji kvalitetan lider. Ujedno, vrlo je važno da je neko ko vodi druge i sam prošao kroz iste ili slične radne procese, poznajući svaki šraf tog mehanizma koji nazivamo rad u kompaniji. Tu je i onih nekoliko epiteta na koje ćete najčešće naići kada se govori o ovoj temi – adaptibilnost, svestranost i fleksibilnost.
Zaista, dobar menadžer mora da razmišlja nekoliko koraka unapred, poseduje profesionalnu i psihološku širinu i bude spreman da se prilagodi različitim okolnostima koje se svakodnevno pojavljuju u gotovo svakom poslu, pogotovo kada je reč o ovako dinamičnim industrijama. Najvažnije od svega jeste da se „dobri menadžeri ne rađaju“, već da iza svakog od njih stoje iskustvo i znanje. Samo tako potkovan menadžer može zaista biti lider, rekla je Stojanović.
Naravno, na tom putu, menadžer nije sam. Naša sagovornica je napomenula da je članstvo u udruženjima važno za sveopšti razvoj privatnog, ali i državnog sektora. Predstavnicima kompanija omogućava da ostvare uvid u dešavanja na tržištu, razmene stavove, kvalitetne prakse, ali i da uče jedni od drugih. Tako nastaju uspešne kolaboracije i biznis modeli koji su ujedno pokretač celokupne privrede naše zemlje.
„Vrlo je važno da postoji izvesna harmonija u privatnom sektoru jer ćemo samo zajedničkim snagama moći da se krećemo ka zdravom i uređenom društvu. U kompaniji dm smo naročito ponosni na činjenicu da možemo da budemo lideri na tom planu i gradimo uspešnu poslovnu zajednicu, zaključila je Vesna Stojanović.