Vaša kompanija bi mogla da ima veoma uspešnu strategiju alokacije kapitala, ali, ako ne delite tu priču sa vašim investitorima, propuštate priliku da dodate vrednost i izgradite dalje poverenje. Jedno skorije istraživanje ukazuje da većina kompanija ne komunicira dovoljno detalja sa svojim akcionarima, a da se tiču kapitalne potrošnje. Ovo se dešava čak i kada kompanije imaju pozitivne rezultate i ubedljivu poruku.
Finansijski direktori često traže primere kompanija koje najefikasnije saopštavaju svoju strategiju alokacije kapitala. Da bi identifikovali korisne primere, timovi su ispitali diskusije analitičara i komunikacije akcionara za kompanije sa sedištem u SAD sa tržišnom kapitalizacijom od 500 miliona dolara ili više i ukupnim prinosom akcionara (TSR) u prvih 25% za 2020. i 2021. Kompanije su bile u dobrom stanju. i nauke o životu, potrošački proizvodi i maloprodaja i tehnološke industrije.
Pregledajući saopštenja za štampu i transkripte poziva i konferencija o zaradama za 61 američku kompaniju, pomenuto istraživanje (koje je sproveo Ernst & Young) otkriva da je manje od jedne od četiri uključivalo detalje o strategiji alokacije kapitala. Takođe se činilo da postoji jaz između percepcije finansijskog direktora i prakse: U istraživanju globalne alokacije kapitala za 2021, više od polovine (55%) finansijskih direktora navelo je da svoju strategiju alokacije kapitala saopštava zajednici investitora i analitičara.
U tom procesu su bile identifikovane kompanije u svakoj industriji koje su povele diskusiju oko zajedničkih faktora duga, dividendi i otkupa akcija. Ali vrlo malo njih je otišlo korak dalje, pokazujući ono što se mogu smatrati vodećim praksama za komunikaciju sa akcionarima:
Pružanje detalja o širokom spektru inicijativa koje pokrivaju spajanja i akvizicije (M&A), istraživanje i razvoj (R&D) i druge strategije kapitalnih izdataka, pored otkupa akcija, dividendi i diskusije o dugu.
Kvantifikovanje planova sa brojevima i specifičnim detaljima, poput pragova koji se koriste za određivanje prioriteta odluka o alokaciji kapitala i uputstva o iznosu koji se dodeljuje za istraživanje i razvoj, te kapitalnih troškova i spajanja i preuzimanja…
Objašnjavanje razloga za odluke o potrošnji
Evo nekih primera kako su pojedine američke kompanije u svojoj eksternoj komunikaciji ka investitorima ispoštovale neke od ova tri navedena pravila.
„Ulaganja u istraživanje i razvoj trebalo bi da budu u stopi od 11% do 12% i očekujemo da ćemo nastaviti da ulažemo u oblasti visokog rasta, poput EFK transfera, silicijum karbida, LIDAR, drugih senzora, više diskretne energije, industrijski IoT – sve su to sfere gde ulažemo svoje dolare, kada pričamo o istraživanje i razvoj (R&D.“ – Bernard Gutman, ON Semiconductor (bivši) finansijski direktor, decembar 2020
„Ulažemo kapital, sa fokusom na proširenje naših omnikanalnih mogućnosti … očekujući da ćemo potrošiti 1,7 milijardi dolara u kapitalu …. Ovo uključuje značajnu investiciju u trgovinu, od približno 250 miliona dolara za resetovanje rasporeda naših prodavnica u SAD… u skladu sa našim ciljem povećanja produktivnosti prodaje u našim prodavnicam,a uz istovremeno povećanje operativne marže na duži rok.” – David M. Denton, finansijski direktor Love’s Companies, decembar 2020
Jasna i suštinska komunikacija o alokaciji kapitala ne mora da bude komplikovana! Finansijski direktori i izvršni direktori koji svojim akcionarima nude širu diskusiju, specifične detalje i obrazloženje kapitalne potrošnje mogu stvoriti određenu vrstu dodatne vrednosti svojim kompanijama.