U savremenom poslovnom okruženju, podaci su postali pokretačka snaga strateškog donošenja odluka. Pa ipak, većina preduzeća ima tendenciju da pristupi podacima u silosima – prodaja, marketing, finansije – svako sa svojim odgovarajućim pokazateljima i izveštajima.
Izazov je unakrsna analiza podataka iz različitih departmana jedne kompanije – kako bi se dobila potpunija slika o preduzeću.
Razmotrite scenario u kome ste odgovorni za kreiranje izveštaja o upravljanju. U Excel-u bi trebalo da potrošite prilično vremena na manuelno izdvajanje podataka iz računovodstvenog softvera, CRM-a i drugih informacionih sistema, te precrtavanje tabela, kreiranje grafikona i proračuna, in a kraju – formatiranje izveštaja za potrebe prezentacije.
Ovaj proces može da potraje satima, pa čak danima, a sve promene u podacima (kao što su nove fakture ili računovodstvene transakcije, novi zaključeni dobijeni poslovi is l.) zahtevaće da počnete iznova.
Rešenje je da integrišete ove izolovane izvore podataka u jedan kombinovani skup podataka kako biste stvorili jedinstven, sveobuhvatan pogled na vaše poslovne operacije. Na taj način eliminišete prepreke koje razdvajaju vaše vredne podatke, omogućavajući sofisticiraniju i višefunkcionalnu analizu, štedeći vam mnogo vremena.
Jedan alat se posebno ističe kao odlično rešenje zbog svojih mogućnosti modeliranja: Microsoftov Pover BI.
Upravo ćemo istražiti šta ovaj alat čini tako vrednim i kako ga možete koristiti u svom poslu.
Power BI je mnogo više od alata za vizuelizaciju podataka i automatizaciju; to je kompletna platforma koja vam omogućava da kombinujete različite vrste podataka da biste ispričali priču koristeći analitiku. Prava snaga Power BI nije samo u tome što služi kao alternativa vašeg finansijskog tima u odnosu na ručne Excel tabele za pravljenje izveštaja. Power BI ima mogućnost kombinovanja i unakrsne provere podataka iz različitih delova vašeg poslovanja.
Uzmite u obzir SaaS, B2B ili e-trgovinu – dakle, posao pretrpan širokim spektrom složenih podataka. Ovaj spektar uključuje troškove akvizicije kupaca, stope odliva, saobraćaj na web lokaciji i stope konverzije marketinga i prodaje; prihod, troškove, marže i profitabilnost sa strane finansija. Unakrsnom analizom ovih podataka, Power BI pruža sveobuhvatnu sliku poslovnog učinka.
Pruža uvid takođe i u to kako marketinška potrošnja utiče na privlačenje kupaca ili kako stopa odliva utiče na prihod – pre svega neprocenjivo znanje koje utiče na strateške odluke!
Dodatne metrike za kompjeani fokusirane na privlačenje kupaca koji se lako mogu modelovati na vašoj Power BI kontrolnoj tabli su:
- ARR ili MRR ukupan iznos prihoda koji kompanija generiše od svojih stalnih pretplata tokom određenog perioda;
- Godišnji i mesečni periodični prihod (ARR & MMR)
- Ukupan broj zadržanih kupaca: broj aktivnih kupaca na kraju perioda – broj odbačenih kupaca
- Ukupan broj odbačenih kupaca: broj aktivnih kupaca na početku perioda – broj aktivnih kupaca na kraju perioda
- Godišnja vrednost ugovora (ACV) = ukupan godišnji prihod / broj kupaca
- CAC period otplate: (ukupni troškovi sticanja novih kupaca) / (prosečan mesečni prihod ostvaren od novih kupaca). Ovo vam govori koliko je vremena potrebno da se nadoknadi ulaganje prilikom sticanja novog kupca.
- Životna vrednost klijenta (LTV): (prosečan životni vek korisnika); prosečni mesečni prihod generisan od svakog klijenta.